försvarsmekanismer i hjärnan?

det spöregnar. jag har natonella idag på morgonen i engelska B.
åh ta mitt liv.
trött som ett as.
hjärnan är fiffig på många sätt och skyddar en själv med olika försvarsmekanismer.
man blir inte jätte glad utifall man skulle bli sårad.
man stänger av så man inte kan bli jätte ledsen.
man skjuter ifrån sig det man har erfarenhet av att bli ledsen över.

då är min fundering, drömmar då?
när man drömmer att allt är bra, och vaknar upp och får ångest.
äckeldrömmar vad irriterad jag blir.
vad tror ni? är det för att man ska få känna sig glad en stund, alltså när man drömmer, eller vad är det för skit?


blablabla lite morgonpepp. hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback















RSS 2.0