sofia äventyraren larsson, ja fyfan

jag, en äventyrare? kanske det. 
har precis kommit på vad jag ska göra med mitt liv, och fyfan så bra det känns.
inte hela mitt liv, utan den första tiden åtminstonde. 
 
funderat över skiten med antingen högskola eller jobb några år här i staden hur länge som helst. vad fan ska man göra? inte vart sugen på nått av det, vill inte stanna här. orkar inte plugga. så vad ska jag då göra?
har alltid velat bli äventyrare, som jag kallar det. någon som åker runt överallt på jordklotet, upptäcker saker och lever. lever fullt ut, och gör vad man känner för stunden. det är en äventyrare för mig. alla skrattar åt mig och tycker att "det kan ju inte du bli sofia, skulle vilja se dig i amazonas" "dina enorma muskler är så bra, höjdskräcken med" jaha, och??? jag ska visa att jag kan.
för jag vet äntligen vad jag vill. OCH FAN VAD BRA DET KÄNNS! kom på det idag, äntligen. 
jag ska resa jorden runt. det är vad jag ska göra. köpa en enkelbiljett till australien ungefär, va där sålänge man känner för det, jobba ihop sig till en biljett någon annastans, och fortsätta så.
 
hur allt blir när det väl är dags får jag se, men åka ska jag. och fideli ska med. varken om hon vill eller inte.
men ska åka ett år efter jag tagit studenten, så frågan är, vad fan ska jag göra i ett år? och få alla pengar ifrån?
det återstår att se. det är det fina med livet, man har inte en jävla aning om vad det förbereder och vilka utmaningar som kommer, så nu tänker jag göra det jag vill göra. inte varit såhär säker på något sen jag ville köpa en mekanisk struts när jag var liten. det är sant. äntligen vet jag. och det är en sådan lättnad att jag måste lägga mig och sova av utmattning.
 
 
alltid velat, men tänkt att: nej, jag är sofia, jag kan inte. men det är just det, jag ÄR sofia. klart jag kan. utan problem, jag har klarat av så sjukt mycket, det är fan en skitsak. jag vill, jag ska. nu är jag sådär bestämd igen, det slutar alltid med att jag får som jag vill. det är bra, riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback















RSS 2.0