vaselin bra eller dåligt?

det är frågan många ställer sig. jag har rett ut den!
vaselin sägs va toppen på ögonfransarna innan man lägger sig. det ska va en slags inpackning som stärker kraftigt från rot till topp. frågan är om det är så eller om man intalar sig att de blir bättre?

vaselin inehåller tyvärr flera väldigt skadliga ämnen
för miljön. och mina läppar blir bara mer torra av det, och det är inte bara mina. det är allas.
vaselin kan jämföras med plastfolie. om du lägger platsfolie på huden så andas ju inte huden.
samma sak när du kletar på vaselin. det lägger sig som en hinna på huden.
det är en restprodukt när man framställer bensin och fotogen. det renas givetvis innan det säljs,
men numera har de tagit bort vaselin mer och mer inom skönhetsbranschen för att det kan finnas kvar cancerogena ämnen i inte tillräckligt renat vaselin.
inom byggbranscher använder man vaselin som rostskydd.

så vad är slutsatsen?

använd det för i helvete inte på läpparna och huden, det är uttorkande i längden och är skadligt, men det är kanske bra på ögonfransarna. men få det inte på området , huden alltså, runt ögonen. det är absolut INTE bra.
om man är en miljökämpe använd det inte alls. jag har ju redan en burk hemma så någon gång kan man ha det på ögonfransarna, men jag tänker inte köpa en ny när den jag har nu är slut.
bedöm själva!
(hihih jag känner mig som en dektektiv eller nått, jag har hittat all info själv. stolt tjej? duuuktig!)
det jag har hört för att få längre och vackrare ögonfransar är att ha på lite försvarets hudsalva innan läggdags istället för vaselin. jag har inte provat. lär väl göra det!

vaselin är alltså en skitprodukt och man tar de goda egenskaperna mot de dåliga. om det ens finns några bra? blä på vaseäckellin!





vaselin får av mig 1/5 baccardi razz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback















RSS 2.0