stay strong!

 
jag blir så trött ibland. vilket alla såklart blir, men extra trött. 
inte varit sjuk sen grässäsongen (gräs man går på, inget annat), men vad tror ni jag är nu?
snorar, är allmänt äcklig, feber och hostar. faAAn vad roligt. skitkul. 
har sjukt (ha ha) mycket att göra i skolan, men där kan jag ju inte vistas såhär.
roligt.
 
därför jag inte brytt mig om er, för jag har varit såhär flera dagar.
behövde inte vara i skolan bara för att plugga heller, jag hade behövt vara där för att tänka på annat.
även behövt haft extra kul i helgen, men nej.
kul att sitta hemma hela helgen då. jävla roligt. skitkul. 
trött på livet kallas det.
 
nu vill jag skylla på någon igen, att det mesta vänds upp och ner på en gång.
när något går på sned hakar genast resten efter. som nån jävla domino effekt.
varför kan jag inte bara få vara glad någon gång, alltså glad på riktigt under en liten längre tid?
glad över det jag har lyckats byggt upp av alla utmaningar jag haft under heeeela mitt liv?
få vila från det ibland? få ta det lugnt, vila i livet liksom.
nu tänker nån klok typ: du får alla dessa utmaningar just för att du är superstark, du klarar av allt!
jo visst kloka du, det gör jag. men det är sjuk tröttsamt. jag anser att någon belöning lär man väll få efter snart 19 år av slit. men nej. kasta på mig mera jag ska klara av när vi ändå håller på :PPpppPPppPPp
 
jag har aldrig gjort någon något ont, ändå ska saker fucka up sig så brutalt emellanåt. och nej, det är inte mitt fel. det vet jag. 
 
budskapet med det här inlägget: lyssna aldrig på din skumma farbror, och klara av allt livet ger dig, för nån gång lär du få en belöning för allt själsligt arbete. eller kanske inte, men jag vill tro det, så det är säkert värt det. för det man ger ut kommer ju trots allt alltid tillbaka. även om det kommer när man är trettiofem. postiva sofia ger minsann aldrig upp. även om det är lockande ibland.
 
vad som än händer så finns det alltid något positivt i det hela. något man lär sig, något man upptäcker eller något som kommer till en. det positiva i min situation just nu är att jag har lärt mig vad äkta vänskap är. kan vara hårt att upptäcka, men det är nödvändigt. jävligt nödvändigt. om man fokuserar på det som är bra i en knivig situation så går allt lättare. jag lovar.
efter att jag sa(skrev) det här och kom underfund med vad det positiva i den här sitsen var, så känns allt tusen gånger bättre. nu ska jag snora vidare, stay positive, stay strong!!!!
typ. kändes som en bra avslutande mening.
bild från öland på långe jan btw.

Kommentarer
Postat av: Amanda

alltså sofia, jag älskar din blogg. Man känner igen sig så mycket i det du skriver. Keep going! :) <3

2012-11-15 @ 20:37:55
URL: http://aliindh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback















RSS 2.0